Get your own Digital Clock

Saturday 26 February 2011

perginya kawanku :'(

amik dari blog lama :: post at Sunday, February 6, 2011

tepat pukul 04:15 petang lagu travie berdering terpampang nama 'ustz zakaria' aku jawab dengan penoh semangat utazah yang aku sangat rapat di sekolah menengah dulu call.."asalamualaikum fala kamu tahu tak lagi amer meningal xcident? " aku menjawab "ha!!! betoi ka??" "ye, sekarang masih ada kat hospital,, tolong bagi tau kat kawan-kawan kamu.." "utazah betoi ka amer?" "ha betoi..muhammad amiruddin bin ishak"  aku terkejut x tersangka... aku pon callah kawan-kawan aku.. semua terkejut..dalam pukol 6.30 aku sampai kat umah dia aku x berani tengok dia walau pon dari jauh aku tau aku akan menagis terok.. dalam aku tak tengok pon aku dah menagis terok.. x tau arr nak buat macam mana walaupon dia tidaklah sebaik sangat tetapi dia boleh diketegerikan dalam golongan org yang bertanggungjawab.. waktu form 5 dulu  amer adalah ketua kelas kadang2 tu dia jugaklah yang jadi bendahari apabila bendahari yang sebenarnya malas..  walaupon dia tak lah rapat sangat dengan aku tapi aku kenai peragai dia macam mana... dia memang caring. dulu aku tak pernah meluahkan perkataan ni tapi sekarang aku sedar aku perlu katakan sebelom aku terlambat " aku sayang semua kawan-kawan aku walaupon angpa pernah buat macam-macam kat aku, aku tetap sayang angpa, angpalah kawan aku dunia ahkirat" kepada family aku aku tak dapat menafikan aku kurang rapat dengan depa tapi aku tetap sayang family aku.. aku rasa macam aku ni tak berguna ja bila aku fikirkan pasai family.. adakah aku sempat bertaubat?? tolong halalkan dan maafkan apa yang telah aku buat selama ini.. aku tak dapat menafikan aku memang masih sedih walaupon sudah 5 hari berlalu aku masih belom boleh terima sepenuhnya diatas pemerian amer.. setiap kali aku teringat pasai dia aku mesti berkata " betoi ka ni amerr..." adakah aku juga akan pergi meningalkan dunia ini dengan usia yang sama atau cara yang sama dengan amer meninggalkan kami dengan seribu satu persoalan??.. 


1 comment:

  1. awak, sabar ye. yang hidup pasti akan pergi. cuma cara dan masa yang berbeza.

    ReplyDelete

mai tekan mai..